Neurodydaktyka

„Nauczać, to rozniecać ogień, a nie napełniać puste wiadro” ( Heraklit)

W Liceum ASK organizujemy warunki do nauki w taki sposób, aby były przyjazne potrzebom mózgów naszych uczniów. Wierzymy, że w każdym z nich jest potencjał twórczy, który potrzebuje tylko odpowiednich warunków do rozwoju.
Szukamy zatem sposobów, aby nauka była skuteczna, a przy tym przyjemna.
Dbamy o równowagę między nauką w szkole i pozostałą częścią życia naszych uczniów.
Inspirujemy się dobrymi praktykami z innowacyjnych placówek w całej Polsce (np. sieci BUDZĄCYCH SIĘ SZKÓŁ).

Dlaczego sięgamy do neurodydaktyki?
„Najistotniejszym elementem i warunkiem osiągnięcia sukcesu jest niewątpliwie odwołanie się do ciekawości poznawczej uczniów, drugim, nie mniej ważnym bezpieczna i przyjazna atmosfera. Ludzie są z natury ciekawi świata i chcą go rozumieć. Wszystko, co nowe, nieznane, nietypowe, tajemnicze, nie do końca wyjaśnione, przyciąga naszą uwagę. Za to banalne, zwyczajne i codzienne zjawiska nie pobudzają aktywności sieci neuronalnej, a tym samym nie inicjują procesu uczenia się.”

Marzena Żylińskia „Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi”

Skip to content